Tuesday, September 27, 2005

Majlis penyerahan watikah perlantikan exco ABIM

Bismillaahirrahmaanirrahim

Penulis sempat menghadiri majlis penyerahan watikah exco ABIM pusat pada Sabtu lalu. Bermula dengan ucapan oleh Abang Yusri selaku Presiden ABIM dan kemudiannya diikuti oleh Cik Azam selaku Mantan Presiden. Cik Azam menekankan tentang "soft war" yang kini di hadapi oleh dunia. Ianya adalah perancangan teliti yang telah disusun atur oleh Barat beralaskan alasan "demokrasi". Mereka mendoktrinkan dunia hari ini dengan idea demokrasi berkiblatkan idea-idea mereka semata.

Seterusnya diikuti dengan ucapan oleh Dr Halim El Muhammady selaku ahli syura ABIM. Beliau menerangkan secara "surface" dan kronologi sejarah gerakan ABIM di sepanjang pembabitan beliau.


Gambaran hadirin muslimin yang hadir pada ketika itu. Di belakang Abang Ju sedang berdiri, ligat menangkap gambar. ^_^


Gambaran hadirin muslimat yang juga hadir. Mereka adalah tunggak dalam merealisasikan gerakan ABIM selaku badan yang mapan dan sentiasa maju ke hadapan.

3 tokoh utama ABIM yang disegani. Dari kiri, Abg Yusri (Presiden ABIM), tengah Dr Halim El Muhammady (Ahli Syura ABIM), dan kiri sekali Cik Azam (Mantan Presiden ABIM) yang suka berjenaka. Namun jenakanya itu memiliki makna yang mendalam.

Mujahed dan Abg Fairus (YDP ABIM Melaka) sedang khusyuk mendengar kalimah ucapan daripada Dr Halim El Muhammady.

Majlis tamat selepas penyerahan watikah perlantikan. Semua hadirin dijemput makan tengahari sebelum bersurai.

Begitulah kirannya acara pada pagi itu. Tahniah kepada exco yang telah dilantik. Lakukanlah tugas anda dengan sebaik-baiknya. Semoga Allah merahmati kalian.


Ribuan terima kasih juga diucapkan kepada Abang Fairus yang meluangkan masanya untuk membawa kami ke anjung rahmat pada pagi itu. Semoga Allah membalas jasanya dengan rahmah dan keredhaanNya.

Wallahu taa'la a'lam

No comments: